Sklepy internetowe osiągają kolejne rekordy sprzedaży

Mamy się dobrze w handlu internetowym a będzie jeszcze lepiej

Mamy się dobrze w handlu internetowym a będzie jeszcze lepiej

Handel internetowy to nieco inny upływ czasu niż w sprzedaży tradycyjnej. Kilka miesięcy to już naprawdę bardzo dużo. Lata można natomiast porównać z całymi epokami. W związku z tym zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie i regularnie sprawdzać, co nowego słychać na rynku - e-commerce. Jakie niespodzianki przyszykował w związku z tym rok 2020?

Budowanie relacji customer experience

Doświadczenie klienta (customer experience) to trend, który w ciągu ostatnich lat istotnie zyskał na znaczeniu. Wydaje się więc w związku z tym, że w 2020 roku będzie on tak samo ważny, jak sam content marketing w roku 2019. Coraz więcej właścicieli własnych firm jest świadomych tego, jak duże znaczenie dla klienta ma kontakt z marką, a także jak relacja klient - marka wpływa na podejmowane później decyzje zakupowe. Czy klient zdecyduje się do nas wrócić, czy postawi raczej na inną ofertę? Co sprawiło, że postanowił skorzystać z usług innej firmy? W jakim momencie podjął decyzję o rezygnacji z naszych usług?

Specjalista ds. customer experience z pewnością powiedziałby, że błędy mogą pojawić się na każdym etapie sprzedaży. Dlatego duże znaczenie ma nie tylko cena i jakość produktu/usługi, ale również obsługa, a także możliwość szybkiego skontaktowania się z konsultantem. Obecnie znacznie bardziej niż kiedyś należy zadbać o wzbudzenie zaufania w kliencie. Odbywa się to poprzez okazywanie mu życzliwości, a także odpowiadanie na jego gusta.

Inwestowanie w widoczność w wyszukiwarkach, głównie google

Inwestowanie w widoczność w wyszukiwarkach, głównie google

Czy kogoś dziwi jeszcze fakt, że sklepy internetową robią naprawdę wiele, aby zająć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google? Różnica w zakresie ilości wejść na strony z pozycji 1-3 a tymi z dalszych miejsc jest tak znacząca, że naprawdę jest o co walczyć. Jasne jest dlaczego właściciele e-commerce nie powinni rezygnować z inwestowania w pozycjonowanie.Internauci coraz częściej decydują się korzystać także z interfejsu głosowego, który oferuje między innymi Asystent Google. Komunikacja z nim do złudzenia przypomina już prawdziwe rozmowy. Dzięki temu tekst powinien brzmieć naprawdę naturalnie.

Jak to wygląda pozycjonowanie w praktyce?

Jeśli szukasz na przykład mechanika samochodowego w Krakowie, zadasz pytanie, posługując się pełnym zdaniem: „Gdzie w Warszawie znajdę dobrego fryzjera?”. Oznacza to, że wyszukiwarkę pytamy dokładnie tak, jak zapytalibyśmy osobę napotkaną na ulicy, a nie algorytm, który nic nie rozumie. Jednocześnie trzeba pamiętać, że pozycjonowanie stron to branża ściśle związana z aktualizacjami algorytmów Google. Co to oznacza? Wszystkie działania, które powiązane są z pozycjonowaniem zajmują naprawdę mnóstwo czasu. Należy je nieustannie monitorować po to, aby wyłapać choćby niewielkie zmiany, które mogą wywierać wpływ na miejsce, jakie strona zajmuje w wyszukiwarce.

Najrozsądniej jest więc skorzystać z usług profesjonalnej firmy lub specjalisty SEO, który może podjąć się pozycjonowania w niższej cenie niż agencja.

Warto śledzić zmiany w trendach e-commerce i wyciągać wnioski

Warto śledzić zmiany w trendach e-commerce i wyciągać wnioski

Niektóre zmiany można uznać za zaskakujące. Okazuje się jednak, że znaczna ich część jest kontynuacją tego, co w e-commerce obserwujemy od lat. Chodzi o rosnącą rolę sztucznej inteligencji, SEO, a także customer experience. Poprzednie lata to także wskazywanie pozycjonowania jako jednego z ważniejszych zjawisk, jakie zachodzą w handlu internetowym.



Joanna blogerka luźno związana z grupaeight.pl

Mam dwie pasje, jedzenie, spanie i pisanie.